Presidentti vieraili Meyer Turun telakalla

back to overview
Caption:
Jan Meyer, Sauli Niinistö, Bernard Meyer ja Aleksi Randell

Presidentti Sauli Niinistö tutustui tiistaina 11. elokuuta Meyer Turun telakkaan. Vierailullaan presidentille esiteltiin yhtiötä sekä telakan tuotantotiloja.

Vierailua isännöivät Meyer Turku Oy:n toimitusjohtaja Jan Meyer sekä Meyer Werftin toimitusjohtaja ja Meyer Turku Oy:n hallituksen puheenjohtaja Bernard Meyer. Vierailuun osallistuivat myös Turun kaupunginjohtaja Aleksi Randell sekä Meyer Turku Oy:n johdon ja henkilöstön edustajia.

Vierailun aluksi toimitusjohtaja Jan Meyer esitteli lyhyesti yhtiön historiaa, nykytilannetta sekä tulevaisuuden näkymiä. Esityksessään hän korosti, että laivanrakennus on korkeaa teknologiaa edustavien, teknisesti vaativien ja monimutkaisten projektien toteuttamista sovittuja laatu-, aikataulu- ja budjettitavoitteita noudattaen. Jan Meyerin esityksen jälkeen Meyer Turun suunnittelujohtaja Jarno Soinila esitti videon, jolla havainnollistettiin laivaprojektien monimutkaisuutta esittelemällä miljoonia osia sisältäviä 3D laivamalleja. Esitysten jälkeen vierailussa oli vuorossa tutustuminen telakan tuotantotiloihin. Tuotantohallissa tutustuttiin laivojen runkojen lohkovalmistukseen ja telakan rakennusaltaalla nähtiin Mein Schiff 5 laivan rungon loppukokoonpanoa.

"Olemme erittäin iloisia ja kiitollisia, että presidentti Niinistö vieraili telakallamme ja osoitti kiinnostusta Meyer Turkua ja meriteollisuutta kohtaan”, sanoi Meyer Turku Oy:n toimitusjohtaja Jan Meyer.

Lisätiedot:
Tanja Sabell, viestintäpäällikkö, Meyer Turku Oy, s-posti: tanja.sabell@meyerturku.fi, puh: +358 414488740

Kuvat: www.meyerturku.fi (Media - Press Photos)

Meyer Turku Oy:n telakalla on 1 400 työntekijää ja se on erikoistunut erittäin monimutkaisten, innovatiivisten ja ympäristöystävällisten risteilyalusten, autolauttojen ja erikoisalusten rakentamiseen. Yhdessä sisartelakoidensa, Papenburgissa sijaitsevan Meyer Werftin ja Rostockissa toimivan Neptun Werftin kanssa Meyer Turku on yksi maailman johtavista risteilyalusten rakentajista. Turussa on harjoitettu laivanrakennusta menestyksellisesti vuodesta 1737 alkaen. Yhtiö rakentaa parhaillaan aluksia TUI Cruisesille, Tallinkille ja Carnival Corporationille. Meyer Turku suunnittelee ja rakentaa aluksia tytäryhtiöidensä tukemana. Niihin kuuluvat Piikkiössä sijaitseva hyttitehdas Piikkiö Works Oy, Shipbuilding Completion Oy, joka tarjoaa ratkaisuja laivojen yleisiin tiloihin avaimet käteen ‑periaatteella sekä laivanrakennus- ja offshore-alan suunnitteluyritys ENG´nD Oy.